Summa sidvisningar

fredag 10 februari 2012

Ett steg efter ...

Henrik har blivit sjuk. Feber och elände.
Borde inte få hända sådant, mitt i lammningen. Så nu brinner det i knutarna hemma hos oss. Det gäller att hinna med allt. Inte missa att stänga till fönster och liknande. Det testade jag i natt. Alla lamm mår prima, men vattnet är fruset.
Ja, jädrar vad det går här hemma. Det skall sättas upp lammbarer och det skall märkas lamm. Tackorna envisas med att föda lamm innan jag har fått ut de andra ur boxarna. Det är mycket bättre när vi är två ...
Då avstannar inte arbetet i ladugården medan man går in och fixar middag ...

Nu hoppas vi på ett snabbt tillfrisknande.
Hur det skall gå imorgon när jag är på jobbet annars ... det har jag ingen aning om.

Vad tror ni om VAL? Vård av lamm.
Eller
VAMSOL Vård av man, son och lamm?

Fast om man tar det första alternativet och går enligt "talreglerna" för VAB, så behöver jag ledigt för att jag VALLAR.

Fniss!

Såg en bra skylt på nätet.
Först så stönade jag och tänkte att nu vill dom väl att alla kvinnor skall gå i burka. Men så var inte fallet.

Kolla här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar