Summa sidvisningar

tisdag 7 februari 2012

En sådan dag.

Underbar dag i dag, eller inte ...

Morgonen börjar ju fint. Jobbade natt i helgen som var. Fin vändning. Ena dagen går man och lägger sig klockan 8:30 och nästa dag skall man upp strax efter 7. Hip hurra ...

Men om man skall upp strax efter 7 så kanske man skall ställa klockan.
Den var ställd ... på 13:20.

07:48 slår jag upp mina ögon. Vacklar upp och säger till sonen:
-Du ... vi har försovit oss!
-Jag vet! kvittrar sonen. Visst är det roligt!

Får iväg sonen till skolan och tar tag i lamm och hundar.

En tacka som fick tre häromdagen är enspent. Så det är lite meck ...

Pysslade på och hade fixat allt. Henrik kom ut och kikade han också. Skolan ringde och jag åkte dit en kortis och kikade på några datorer.

Därefter så var det dags att åka till Trollhättan för att handla. Chips till discot. Cola till Henrik (80 liter), Hundmat, skridskor till sonen, apoteket, reservdelar till motorsågarna och mat. 6 olika ställen.

Sonen hade fått lov att åka till en kompis och jag skyndade mig för att plocka upp honom innan det skulle bli försent.
Åkte in på kompisens gårdsplan och knackade på. Ingen inne. Ropade och busvisslade. Hörde dom lite svagt längre bort. Varje gång jag ropade och visslade så tystnade dom och jag trodde att han var på väg. Tiden gick. 30 minuter senare så var jag arg. Riktigt förbannad!
Kör så nära jag kan och ropar på sonen medan jag kliver ut i snön, med lågskor. Sonen ser mig komma och gömmer sig under en gran.
Det var droppen ...

Han fick sig en utskällning som skulle blivit kort om han inte hade spätt på ilskan med att ljuga. Nu blev den både lång, arg och hård.
När vi kom hem så fick han en av sin far också. Så det var en väldigt snäll och uppmärksam liten kille som gjorde läxan och gick och lade sig.

Ja, det finns få saker som gör mej så arg som när han skiter i att jag ropar. Nästa sak som gör mej tokigt arg är när han ljuger. *Suck*

... och nu ... tänker jag ...
Att det var väl inte så farligt. Att jag inte behövde bli så arg.

"Så går beslutsamhetens friska hy, i eftertankens kranka blekhet över"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar